10:e rundan

   Idag spelade jag min 10:e runda för säsongen, det blev 6 rundor i Tunisien och 1 på Älvkarleby innan jag nu spelat 3 rundor på 2 dagar på min hemaklubb, Gävle GK.

   Som vanligt var det jag, Jonas och Patrick som spelade, (20-20-20), jag inledde i strålande stil med 4 raka par, Jonas inte långt efter 3 par av 4, medans Patrick hackade efter, ovanligt för att vara honom. efter en bogey blev det 2 par till för min del och ledningen kändes säker. På hål 8 gjorde jag en trippel och den säkra ledingen var nu inte så säker, Jonas tog in på mig. På hål 9 gjorde vi bogey alla tre och jag ledde med en poäng mot Jonas, fin-fina 21 poäng ut, (41 slag).

   På inrundan var spelet borta, ingenting ville sig riktigt för mig, bogeys och dubbelbogeys omvart annat, medans Jonas gick som tåget. För Patrick ville sig ingenting idag, förutom två kanondrivar på hål 2 o 18. Jonas ledde nu stort efter hål 15, endast med lite chans för oss att ta in, trots att Patrick fick till spelet på slutet med 3 avslutande par så var Jonas ledning så stor att han vann in och totalt, dessutom på fina 37 poäng, en sänkning allstå, (efter några höjningar) grattis Jonas !!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0