Volkswagen Masters

Nyss hemkommen från tävlingen "Volkswagen Masters" i Kallfors, och om inspelet inte var bra, så var spelet under tävlingsrundan katastrofal. Puttningen hade jag fått någorlunda kläm på, men inte helt, greener är fortfarande väldigt snabba och bollarna ville inte riktigt rulla i. Det är en del av spelet, men man ska komma till greenen också, det fungerade verkligen inte i dag, ibland har man kanske två-tre dåliga slag per runda och sedan "fixar" upp det hyfsat. Nu var det mer två-tre dåliga slag per hål och det säger allt om resultatet, 81 slag netto (28 poäng).
Vinnaren i min klass B-klassen vann på 73 slag netto, förra året kom jag trea på 70 slag netto.

Jag lyckdes avsluta med en birdie på hål 10, startade på hål 11, Kanonstart.

Bättre gick det för en annan av oss från Gävle, Daniel kom två i A-klassen på 70 slag netto, lika vinnaren men sämre hcp. Daniel

70 slag känns inget bra för det hade vinnaren i B-klassen förra året, då jag kom trea.

Har tagit en bild över hål 4 i Kallfors, känd från många andra golfsammanhang och reportage:
Kallfors hål 4.

Nu gäller det bara att ladda om till "Ledarbollen" på söndag i Älvkarleby.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0