Trekejsarslaget...

Trekejsarslaget mellan mig, Olle och "Kungen" blev decimerat till att bli en duell mellan mig och Olle, "Kungen" hade fått förhinder, arbete, arbete, arbete...
Vi spelade på Avan denna fina dag med nästan ingen vind alls och solen sken.

Olle tog kommandot direkt med tre raka par jag radade upp tre bogeys, vi följdes åt poängmässigt på hål 4-5-6. På hål 7 gjorde jag par och Olle bogey, jag knappade in två poäng, men Olle ledde stort efter sina inledande par. På hål 8 blev det omvänt Olle utökade sin ledning med två poäng efter ett fint par av Olle och ett skogsbesök av mig, räddade dock en dubbelbogey, vi avslutade båda med en bogey.
Inledande nio hål till Olle med 20 poäng mot mina 17. Olle hade fin-fina 40 slag.

På hål 10 och 11 rasade Olles spel ihop medans jag gjorde par / bogey, sedan följde jag upp med bogey / par, Olle med par / par, poängmässigt tappade Olle ändå.
Vi båda spelad dåligt på hål 14, men jag lyckades åter igen rädda en dubbelbogey (med dropp) och en poäng, Olle streck igen.
På följande korthål gjorde Olle ett par, jag trasslade till det för mig och åter en dubbelbogey.
Efter ett mycket fint utslag av mig på hål 16 som jag följde upp med en otroligt fin Järn 8 rakt mot pinnen och nu gör jag en birdie tänkte jag, men greenerna är inte av den kvalité dom varit tidigare under året så bollen hoppade inte riktigt min väg, men ett säkert par blev det.
Jag hade greppet om sista nio.
På hål 17 slog jag två bollar i vattnet, så greppet jag hade höll på att glida mig ur händerna.
För att Olle skulle vinna måste han skjuta ett slag bättre än mig, två hyffsade utslag på hål 18, följdes upp av en toppad spoon för min del och Olle slog ut i ruffen, inspelet av Olle hamnade strax utanför greenen och jag i bunkern som jag nästan inte visste att den fanns där.
Jag fick upp bollen bra, och Olle slog en putt som var för lös, onduleringen fick den att vända neråt igen. Min parputt smet förbi hålet som så många gånger tidigare, Olle vinstchans var nu att sätta parputten men om min var nära så var Olles putt nästan i, båda avslutade med bogey och jag vann, 33 poäng mot 32, där jag gjorde 16 in och Olle tappade mycket av sitt spel och fick 12 poäng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0