Träning ger färdighet ?

Träning ger färdighet, säger man.
Jag hoppas det, för nu har jag deltagit vid nio tillfällen på medlemsträningen som Gävle GK erbjudit sina medlemmer mot en billig penning, då jämfört vad en enskild lektion skulle kosta.
Jag har fått en påminnelse om "Svingens grunder och rutiner" vid två tillfällen, "Kraft i svingen", "Spelstrategi", ""Bunker och lobb", "Närspelets grunder och rutiner", "Puttning, grunder och rutiner", "Pitch - wedgar", "Rull chippar".

Lite nyheter var det allt, nu gäller det bara för mig att fortsätta träna och tänka på det jag lärt mig. Men till våren har man väl glömt allt igen ; ) Nu lovade Pron, Marcus, att dom skulle börja tidigare nästa år. Då tänker jag vara med på träningen igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0