Spoon och hybrider

Har tidigare presenterat vilka klubbor jag har i min bag. Jag inte presenterat allting, nu kommer det sista, "Spoon och hybrider". Det jag har i bagen just nu är en Ping G5 Spoon (15gr) med Grafalloy Blue reg skaft, samt en Ping G5 Hybrid 22 gr med ett Aldila stiff Hybridskaft. Dessa två klubbor vann jag i en tävling 2006 "Momentumgolfen" en för längsta drive och den andra 1:a pris 38 poäng pb, gick då för första gången under 90 slag.

Hade tidigare en driver från Ping också, en G5 10,5 gr med Aldila stiffskaft, men den har jag sålt till förmån för min Taylor Made Burner driver.

Har två stycken Ben Hogan hybrider 21 och 24 gr med stålskaft som jag har alternerat emellan, köpte dessa då jag var över till USA 2004.

Nu är min bag komplett med 14 klubbor, den 14:e är en "skogsklubba", en 52 gr wedge av märket Viper, som jag inte behöver vara rädd om, den kan vara bra att ha när man hamnar i skogen eller på ett annat ställe där man inte vill förstöra någon av sina andra klubbor.

Tänkte ta bort min "skogsklubba" och Ping hybriden för att åter stoppa mina Ben Hogan hybrider i bagen, får ett "tätare" avstånd bland dom längre klubborna då, vi får se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0