Söderby GK, 30/9

   Vi hade tid på Söderby GK, Jonny och jag kl: 10:08, men dimman låg tät och frosten bet i gräset, så vår start blev framflyttad en halvtimme eller så. Senare på dagen kom solen, ännu senare kom regnet och dom sista fem hålen spelade vi i ihållande regn.
   Tävlingsformen för dagen var som vanligt "Nassau" 20 - 20 -20.
   Jonny tog kommandot direkt med ett par uppföljt av en fin birdie, jag själv gjorde dubblebogeys, och så fortsatte jag även på hål 3, där vi båda hamnade i vattenhindret vid greenen.
   På hål 4 slog jag bort min första boll och var tvungen att spela på den provisoriska, medans Jonny spelade bra och gjorde par, han följde upp med ytterliggare ett par. Jag vet inte vad jag höll på med, men golf tror jag inte att det var.
   Från och med hål 6 började mitt spel att stämma och jag radade upp fyra bogeys, Jonny tappade något av sitt spel, men dom första nio hålen gick klart i Jonnys favör.

   Nu radade Jonny upp fyra raka bogeys, jag var hack i häl, det efter en birdie på "andra bollen" på hål 10, räddade således en bogey.
   Mitt spel gick bättre dom sista fem hålen, kanske dels för att regnet kom och Jonny inte hade något paraply med sig, eller för att jag spelade bättre.

   Dom sista nio gick till mig men totalt vann Jonny med 1 slag.

   Söderby GK är en fin bana med många "spännande" vattenhål och utslag från höga positioner som jag gärna besöker igen, trots dom många slagen man fick, 21 slag mot för 16 på min hemma bana.

Idag skulle "Pappersbruksmästerskapen" ha gått, men det är flyttat till den 8/10.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0