September, golftävlingarnas månad

Nu har september kommit och med det brukar många företagstävlingar och annat ske, i tron om alla som spelar vässat sin form under sommaren ; ) Vi får hoppas att formen är god när tävlingarna går av stapeln.
Själv är jag med i fem golftävlingar av olika slag.

Det börjar redan den 4 sept, då jag har anordnar en tävling som vi har på jobbet, jag kallar den "F-lagets golftävling" det efter namnet på det skift jag jobbar på. Det är femte året denna tävling går, tyvärr så har antalet deltagare sjunkit avsevärt och i år kanske vi BARA blir fyra stycken, har varit det dubbla tidigare. Priser till den här tävlingen har jag anordnat från diverse leveranötrer, där vissa glatt ställer upp och skickar lite golfbollar och annat roligt.

Sedan är det ett litet glapp till nästa tävling, den går av stapeln den 19 sept, vi åker redan den 18 för att spela inspel på Kallfors GK. Tävlingen är sverigefinal i "Volkswagen Masters" och till den kvalificerade jag mig genom att vinna deltävlingen på Gävle GK, 67 slag netto. Förra året kom jag tvåa på hemmaplan, och trea i sverigefinalen. Noterbart är jag förra året slutade på samma resultat som vinnare, fast han hade lägre hcp, 70 slag netto. Vinnaren fick åka till Sydafrika för att deltaga i världsfinalen. I år är det samma pris, jag hoppas att jag kan vässa formen till just den tävlingen.

Den 21 sept är det dags igen, tätt på given, för nästa tävling. det är "Ledarbollen" som fackklubben, Ledarna, där jag är medlem i anordnar. Även här är jag med som sponsorjagare. Första året vi spelade den här tävlingen vann jag, det var år 2004. Vi har spelat alla år ute på Älvkarleby GK, dom har varit bussiga att ställa upp och hjälpa oss då vi ej har medel till att boka hela banan som vissa stora företag kan göra. Senaste året var vi 28 stycken deltagare, jag kom långt ner i resultatlistan, på 12 plats.

En vecka senare, den 28 sept, är det dags för "Mästargolfen" till den är alla inbjudna som vunnit en tävling i Gävle GK´s regi och dit räknas deltävlingen av "Volkswagen Masters".

Nu är det tätt igen för den 30 sept är det dags för den sista tävlingen för mig under september månad, om det inte dyker upp något roligt förstås. Den här gången är det även en tävling som har med jobbet att göra. Det är en arbetskompis, med vilken jag spelar mycket, som anordnar "Pappersbruksmästerkapet" och till den har jag blivit inbjuden. Även den spelar vi ute på Älvkarleby GK.

Jag skriver mer om dessa golftävlingar när dom är genomförda och hur det gick för mig, en lite notis om det gick dåligt och en större om det gick bra ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0