"Platespotting"

Jag har råkat ut för att bli lite tokig, nu har jag fastnat för "Platespotting" och har nu kommit till 041, mitt nästa nummer jag letar efter är således 042.
Det roligast var när vi var fem stycken i en bil och föraren, Torbjörn, skulle ha 040, vi övriga fyra såg just det numret men inte Torbjörn. Tätt därefter såg vi alla fem 041, 042, 043 och 044. Vilket kap det skulle varit för Torbjörn om han bara sett 040, vi hojtade ändå till när vi såg numret.
Det mesta antalet nummer jag sett på en dag är tre stycken.
Innan jag såg 040 och 041 idag så hade det inte uppenbarat sig något nummer (039) för mig på flera dagar.
Naturligtsvis så är det så att just det nummer man letar efter "gömmer" sig, men då man sett det eller när man ska ha numret innan, så ser man det numret hela tiden. Det verkar som om det går tretton på ett dussin av just det numret då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0