Min första EAGLE

Jonas och jag bestämde oss för att spela i Älvkarleby, det blev dessutom två rundor. Mycket bra väder, runt tio grader, kunde iofs vara lite varmare, men det blåste absolut ingenting, vilket gjorde det skönt.
Det som tog ner behållningen lite var att dom just luftat greenerna och tom höll på med hål 15 när vi kom dit på första rundan.

På första rundan på hål 4 gjorde jag min första "EAGLE".

Så här säger Älvkarleby om hål 4:

Hål 4

Dalälven till vänster. Med ett bra utslag är detta ett birdiehål.

Par 5

Hcp 10

Gul 415 m

Röd 384 m 

Hål 4 
Jag slog en Drive följt av en Spoon som gick upp på greenen, jag slog en putt på  ca 18 m rätt i kopp, som om den missat hade blivit lååånnnggg......
Jag spelade som i trans dom första nio hålen, sedan gick det tyngre och jag kom in på 36 poäng, då hade jag ändå lyckats med att göra en birdie på hål 14.

Efter lunch gick vi ut igen, det var folktomt på banan, både före och efter lunch, dom som spelade kunde man lätt räkna.
Jonas började bättre den här rundan, medans för mig gick det tyngre, maten hade inte hunnit smälta ännu.

Dom första nio hålen gick jag ändå på 18 poäng och ännu en birdie trillade ner i koppen, det på hål 7. Dom sista nio spelade jag stabilt och tvåpoängarna ramlade i på nästan varje hål, totalt 15 poäng in och 33 totalt.
Det här var en bra genomkörare för "Ledarbollen" som jag spelar/anordnar på söndag den 21 sept.

När jag kom hem, var jag trött och det kändes att man spelat två rundor, tog jag mig ett varmt bad i bubbelbadkaret, för att sedan laga mat och efter bloggandet stupa i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0