Ledarbollen 2008

Ledarbollen 2008, Älvkarleby GK, började dimmigt och kallt. Det var ner mot noll grader på kvicksilvret, temperaturen steg under dagen och vi fick ett fint väder, säkert upp emot 15 grader och solen var framme.

Hur gick det då?
Jag börjde bra med ett par, sedan följde ett par hål dåliga hål innan jag gjorde par på hål 5 och birdie på hål 6. Sen tog det roliga slut, nio i på hål 7, var tvungen att spel på tredje bollen från tee, första ut i skogen, den dömde jag ut. Andra var en bra drive rakt fram, men tyvärr out, den tredje fick jag spela på, slog sedan in på greenen men treputtade !!!
Kämpade sedan på och det ramlade in nåt par, men på hål 16 blev det en trippel efter ett dåligt bunkerslag.
Fick på en bra drive på hål 17, vann inte långdriving, det gjorde en annan i min boll, Peder.
Närmast hål på 18 kunde jag glömma, träffade inte ens greenen utan gjorde en fyra. Nu var rundan slut och vi summerade, 77 slag netto, (32 poäng), räckte inte till seger, för det krävdes 69 slag netto.

Här syns vinnare Tommy H, till vänster, 69 slag netto.
Vinnaren

Tommy H har nu två inteckningar i vandringspriset.

Vinnaren i damklassen var Tanja, 70 slag netto, Tanja kom tvåa totalt.

Längsta drive vanns av Peder och närmast hål av Annika, 3,33 m.

GRATTIS.

Här syns hela startfältet 23 man/kvinnor starka, med vinnarna i mitten:
Samtliga deltager i Ledarbollen 2008 med vinnarna i centrum


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0