Ishockey och lite golf...

Var på säsongens första elitserimatch i ishockey idag, den mellan Brynäs och Djurgården. Det började med uppförsbacke direkt 1-0 i baken efter dryga minuten, reducerat strax innan periodpaus. I andra perioden tog Djurgården åter ledningen samt drygade ut den. I Tredje perioden tryckte Brynäs på, och hade publiken med sig men inget mål föll i Djurgårdskassen, Brynäs tog ut målvakten på slutet och som så många gånger tidigare gjordes mål i tom kasse, 4-1 till Djurgården.
Brynäs hade chansen i powerplay några gånger under matchen, men avsaknade av en avslutare var tydlig, läs: Brendl.
Bäst i Brynäs var Vas, Dixon och Hermansson, sämst var backarna som drällde och fumlade med pucken så att Djurgården tog den och gjorde mål två gånger. Dackell, Lind och framför allt Widing var ganska osynliga.

Nu har jag inte spelat golf på ett par dagar och jag känner mig lite bättre i förkylningen, jag snorar inte lika mycket som tidigare och hoppas på att jag blir bättre till helgen, det skall då spelas "Mästargolfen" på hemmaklubben. Får se om jag spelar på fredag, ett så kallat "inspel", nu känner jag min hemmabana ganska väl, så det är ju flaggplaceringarna som är annorlunda bara.
"Pappersbruksmästerskapet" som skulle spelas den 30/9 har flyttats och nytt speldatum är den 8/10 istället, vi får hoppas att vädret håller i sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0