Inspel "F-lagets golfmästerskap"

Det blev att inspel inför "F-lagets golfmästerskap" ändå. Jag och Jonas spelade på "Gamla banan" idag onsdag. Det var blåsigt men ändå var det varma vindar.
Här på hål 3 syns hur flaggan vajar för vinden:
Hål 3

Jonas i full aktion, med ett bunkerslag på hål 3:


Man brukar säga att ett dåligt genrep ger en bra premiär, så vi får hoppas för min del att så är fallet.

Tyvärr så tog rundan hela fyra timmar, ok säger ni, det är väl normalt, ja förvisso, men en två-boll som hela tiden får vänta på framförvarande är det inte ok, och gå igenom var inget alternativ då dom fick vänta också.
Som tur var gick dom av efter nio hål, då hade det tagit ca: 2,5 timmar, sista nio tog ca: 1,5 timmar. Vi spelade vissa hål med två bollar var.
Jag slog utslagen både med spoon och driver, så nu har jag hamnat i ett dilemma, ska jag slå ut med spoon eller driver? Med drivern kommer jag naturligtsvis längre (om den går rakt) eller ska jag välja spoon som går rakare än drivern, det återstår att se.

Imorgon är det "F-lagets golfmästerskap" och jag blev hembjuden av en arbetskompis och dricka några öl, jag måste tyvärr säga nej.
En annan arbetskompis var vänlig och komma förbi mig med vandringspriset som jag glömt tagit hem från jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0