Inför "F-lagets golfmästerskap"

Tanken var att köra ett inspel på måndagen den 1/9 inför "F-lagets golfmästerskap" den 4/9 på Avan. Det visade sig att Avan är upptagen den 4/9 av någon företagstävling, så vi har bokat in Gamla banan istället, vi blir fem stycken.

Det var jag, Jonas och Patrick, tyvärr var Patrick risig och hade säkert kraftig feber så han klev av efter två hål.

Jonas och jag fortsatte att spela, lite kyligt men ingenting som lite kläder löser, tyvärr hade jag lagt ur både regnjackan och min vanliga jacka efter fredagens spel på Avesta, dom var blöta efter regnet som kom dom sista hålen.
Vindvästen var det ända som värmde mig, det gällde att hålla att bra tempot, vilket vi nu gjorde.
Spelet kom igång efter ett par hål och dom sista nio var lysande, 6 par, 2 bogeys och 1 dubbelbogey, tyvärr var inledningen alltför dålig, men jag hamnade inom buffertzonen.

Det som lyste upp tillvaron lite var en rävvalp som sprang runt vid 11:ans tee, tidigare har man ju sett en hel del orm, grodinvasion och alla möjliga sorters fåglar som jag ej kan arten på. Dessutom såg vi en grävling springa över fairway härom veckan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0