"F-lagets golfmästerskap"

Vi var fem stycken anmälda till "F-lagets golfmästerskap" på Gamla Banan, Gävle GK, men en hade tagit fel på tiden så vi blev fyra, det här känns lite som "10 små negerpojkar". Hoppas på ett större deltagande kommande år.

Vi fyra gick ut tillsammans, det blev en lång runda då vi hamnade efter någon form av tävling eller något som "Liktåget" hade anordnat. Vi fick vänta, vänta och vänta, drygt 4,5 timmar tog det. 
Om det nu var väntan eller vad det var, vet jag inte, men knappast någon av oss var nöjd med sitt spel. Jag hade totalt fem bortslagna bollar, inget vidare score med andra ord, det blev en höjning av hcp till 15,1.

Efter en räkning inför näst sista hålet ledde Jonny och Jonas, jag ett slag efter och Patrick fyra slag. På hål 17 gjorde vi alla en bogey, ställningen oförändrad. På sista hålet slog jag bort en av mina bollar och en eventuell vinstchans med den.
Nu stod det mellan Jonny och Jonas, Jonny spelade in på green på tre slag medans Jonas misade greenen och slog fjärdeslaget ner i greenbunkern, Jonas måste sätta bunkerslaget för att ha någon chans, om nu inte Jonny puttade bort sig, vilket han ej gjorde, Jonny två puttade för par och Jonas missade att sätta bunkerslaget.
Jonny stod där som vinnare av "F-lagets golftävling" och erhöll pokal samt fina priser. Tvåa kom Jonas, jag själv kom trea och Patrick slutade fyra.

Här är Jonny efter ett slag på hål 10:
Jonny efter ett slag på hål 10.

Nästa år spelar nog vi på Älvkarleby GK vilken är Jonnys hemmaklubb. Väl mött då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0