Dagen efter...

Dagen efter "F-lagets golfmästerskap" äntrade jag Avans bana tillsammnas med Jonas och två andra arbetskamrater, Putte och Urban. Vi beslutade oss för att spela "Bästboll lag, poängbogey", lottningen blev att Putte och Urban spelade mot Jonas och mig.
Vi började bäst, ledde efter två hål med 5-2. Vi missade både helt hål 3 så dom tog in en poäng, vi följdes åt några hål, för att efter hål 7 ha tappat ledningen, där Putte gjorde en fin birdie. Ställningen var nu 14-12 i deras favör. Efter nio hål var ställningen 19-17 till dom. Första nio till dom.
Vi tog greppet direkt och ledde in efter hål 11 med 6-3, ledde nu även totalt. Nu spelade Jonas och jag bra medans det var Putte som fick hålla emot, Urban var inte mycket till hjälp, han letade mest boll. Putte stretade bra emot, men det hjäpte inte, efter hål 15, där jag missade birdien hårfint, ledde vi med 15-11 på inrundan, totalt med två poäng. Vi höll försprånget in i mål, vi till och med utökade med hjälp av fin birdie på hål 18 av mig.
En "säkerthetsdrive" enligt mina medspelare till vänster sedan en spoon till vänster och W 50gr in på greenen, satte 8 m putten rakt upp och i kopp.
Vi vann IN och TOTALT men förlorade UT.
Spelet från igår var som bortblåst, tack och lov för det ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0