Avan 26/9 inspel/genrep inför Mästargolfen

Spelade idag ett inspel/genrep inför "Mästargolfen" som spelas nu på söndag.

Patrick, Jonas och jag bettade lite grann, vi spelade "Nassau", poängbogey, plus närmast hål på varje par 3:a och bonus för varje gjord birdie.

Patrick började bäst med 3 raka par, själv gjorde jag bogey på dessa tre hål, Jonas hade två streck. På hål 4 hade vi birdiechans alla tre, jag var den enda som inte gjorde birdie.
På hål 6 var jag närmast flaggan på green, det var bara jag som träffade greenen !
På hål 7 gjorde Patrick åter en birdie, medans Jonas och jag gjorde en bogey. Hål 8 och 9 blev det åter bogey för mig och Jonas medans Patrick gjorde par / bogey.

Träffade Olle och "Kungen" när vi skulle slå ut på jål 9, dom var på greenen på hål 2.

Patrick vann ut med ett bländande spel hela 21 poäng och på par slag. Jag hade 19 poäng och Jonas 15.

Började åter på hål 10 och 11 med bogey, Jonas likaså, Patrick par naturligtsvis.
På tolvan "tokslicade" jag ut i tjockan, hittade bollen men det tog mig tre slag att komma ut på fairway, där P-bollen låg. Ett streck för mig och likaså Patrick som hamnade i vattnet, Jonas bogey. Närmast hål på hål 13 vanns av Jonas. Patrick par och jag bogey.
Nu hade Jonas tagit kommandot på inrundan.
Det varade bara till hål 14 för Jonas där han streckade, där gjorde jag bogey, Patrick bogey som han sedan följde upp med tre raka bogeys.
Jag parade hål 15 och 16, Jonas två dubbelbogeys.
Nu hade jag tagit kommandot både in och totalt.
Hål 17 Jonas och Patrick bogey medans jag gjorde en dubbelbogey, jag ledde fortfarande.
Patrick gjorde en "kanondrive" över vattnet med stor chans att gå in på två slag. Jag gjorde en fin drive som jag följde upp med en bra spoon och hade inte långt in till greenen.
Patrick tvingades att försöka gå in på två slag, men slog tyvärr i vattnet, även nästa slag i vattnet. Jag slog in min på greenen och avslutade med par vilket Jonas också gjorde.

Jag vann in och totalt med fina totalpoängen 36.

Hoppas nu att banan är i bättre skick på söndag, grenerna var luftade och gräset ojämt, det hinner nog inte jämna ut sig tyvärr.

Not, "Kungen" ville vara med på min Blogg, det fick han nu vara ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0