911

Vad gjorde du den 11 september 2001 ?
Jag vet vad jag gjorde, jag var på väg till en korpfotbollsmatch, men jag åkte inte iväg. Jag blev fast vid TV tittandes på CNN och förödelsen i New York. Har varit i New York två gånger, en gång före terrorattacken och sedan år 2004.
Vid besöket första gången i New York var vi (jag och min sambo) upp i Empire State Building, men ej upp i något av Twin Towers, trots att vi passerade där några gånger, vi besökte bla Vinterträdgården som är en del av World Trade Center.
Då när flygplanen flög in i dom två tornen kändes det helt overkligt och dessutom hade jag ju varit på den platsen där allting hände.

Vid det andra besöket i New York var vi åter upp i Empire State Building, den här gången hade vi vår son med oss. Vi besökte naturligtsvis Ground Zero och såg hur rensningen fortskred.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0