Säsongssammanfattning

   Jag är nog tvungen att säga nu är golfsäsongen över, min sista runda spelade jag den 28/10. Jag trodde att det skulle bli någon runda även i november, men det ser mörkt ut. 2003 spelade jag min sista runda den 6/11, jag trodde att i år slår jag det, och då menar jag på ordinarie sommargreener, men rekordet från 2003 står sig ännu.
   
   Säsongen började med en utlandsvistelse i Turkiet närmare bestämt Belek. säsongen slutade med en 35 poängsrunda (73 slag netto) på AVAN, Gävle GK.

Sammanfattningsvis för i år 2008 blev det:
69 golfrundor på 10 olika golfbanor.
Under maj månad spelades jag flest antal rundor, 14 stycken.
18 hcp rundor och ett slut hcp för säsongen på 14,8. (startade säsongen med hcp 16,5)
22 st birdies.
1 st eagle, min första någonsin.

Eclectic på dom banor jag spelat mest:
Gävle GK, AVAN:   - 6
Gävle GK, Gamla:   - 5
Älvkarleby GK:  - 6
 
   Bästa runda under året 84 slag brutto (67 slag netto, 41 poäng) det var Volkswagen Masters som jag vann på AVAN, den 27/6.
   Sämsta rundan spelades på Herresta ( I G A ) med Jonas och Patrick den 22/5, brutto blev det 111 slag, tack vare 5 streckade hål.

Kommentarer
Postat av: Olle

Sluta deppa över det för nu är det dags att kolla in lite golfresor. Har du sett den nya destinationen utanför Benidorm ?(visserligen Golfplaisirs pensionärsresor men ändå)Olle

2008-11-10 @ 13:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0