Regn, regn, regn...

Regn, regn, regn... vilken sommar vi haft, det har regnat mest hela tiden känns det som.
"Det mesta regnar bort" som Tomas Ledin sjöng.
Nu har det kraftiga regnandet gjort att min hemma bana stängt båda banorna,  tidigare har "Gamla banan" varit stängt en dag, den klarar ej av det kraftiga och myckna regnandet. Ännu en inställd golfrunda, skulle idag spel med min son (14år) som fått blodat tand på golfen, han spelade bra i fredags då han gick runt på 32 poäng, han har 34 i hcp, nu tyckte han att han fick till utslagen, och jag tyckte han gjorde det bra.
I morgon skulle vi spelat i Högbo, jag och några arbetskamrater men den rundan har vi på boka av och några av oss spelar på Älvkarleby GK efter lunch istället, den banan klarar ofta av mycket vatten då den är bra dränerad, ligger mestadels på sandjord.
Istället för golf blev det grillning på kvällen, ja, vädret blev riktigt fint på kvällen. Det blev några öl också till en fin grillkväll.
Nu hoppas jag att vädret "håller" i sig tills tisdagen, så att jag kan spela på min förra hemmaklubb, Älvkarleby GK.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0