Nu har dom kommit...

Mina nya Wedgar, tre st, 52, 56 och 60 graders Reid Lockhart Precision Milled wedgar, det är wedgar med "bite" i.
    
Jag får byta ut min 60 graders Lobwedge från Eidolon och mina två andra Callawaywedgar ,Sandwedgen och 50 graders Wedgen.
Eidolon är även den en wedge med backspinn, men nu har jag hela wedgearsenalen likadan, Reid Lockhart.

Eidolon och Reid Lockhart har en gemensam historia, båda företagen grundades av Terry Kohler och Ralph Thompson, 1996 bildade dom Reid Lockhart. 2002 bildade dom åter igen ett golfföretag, den här gången Eidolon. Terry Kohler hade varit borta från golfen i drygt ett år av utbrändhet.
Terry Kohler har tidigare jobbat på Ben Hogan Company där han tilldelades fem golfklubbs patent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0