Gävle GK, Avan 26/8

Nu drabbade fyra stycken kombatanter samman i en stenhård fight, vi spelade, UT - IN - TOTALT, vem skulle vara starkast denna dag då regnet inte kom !! Värmen pendlade mellan 16-19 grader och vinden var nästan obefintlig.
Dom fyra var jag själv, Jonas, Olle samt Thorbjörn, hur skulle det gå ?
Jag började själv med tre raka par och hade ett grepp om tillställningen. På hål fyra hände något märkligt, mitt andra slag, inspelet mot greenen, blev inte tillräckligt långt utan det fastnade !!!!! i grenverket på någon av dom tre pilarna som vaktade greenen. Nu var Olle och jag lika.
Efter hål fem och sex hade Olle tappat och Jonas närmat sig, efter hål sju som jag själv inte brukar ha problem med, inkasserade jag ett streck efter ett mycket dåligt bunkerslag. Även Thorbjörn smög i bakhasorna, mycket jämt med andra ord.
Nu närmade det sig slutet på första nio, Thorbjörn dabbade sig på hål åtta och jag på hål nio, det visade sig att Jonas gick ut som segrare på dom första nio hålen.
Ställningen var Jonas 19 p, Olle 18 p, Thorbjörn 17 p och jag själv 16 p.
Efter en kaffe och även macka för någon, började jakten på ledaren, jag gick bäst även där dom första tre hålen och hade tagit ett litet grepp. På hål tretton gjorde vi alla en enpoängare och jag ledde då med två poäng på inrundan, jag var fortfarande en poäng efter Jonas totalt.
På hål fjorton började min marsch mot seger, jag radade upp fyra raka par för att avsluta med en bogey, och dom andra var besegrade långt därinnan.
In skrapade jag ihop hela 21 poäng, Olle 14 p, Jonas 10 p och Thorbjörn 7 p.
Totalt vann även jag på 37 p,  Olle kom tvåa på 32 p, Jonas trea på 29 p och Thorbjörn fyra på 24 p.
Min totalscore blev 86 slag brutto, 71 slag netto och som tidigare redovisats 37 poäng, nu har jag decimerats till 14,8 i hcp.

Kommentarer
Postat av: Olle

Ja det var länge sen min idrottskarriär refererades så här utförligt i media...

2008-08-27 @ 08:59:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0