Avesta GK, 29/8

Besökte Avesta GK, fredagen den 29/8 tillsammans med Olle och en kompis till honom. Vi hade för avsikt att spela minst 27 hål, det blev 36. Vi hade tiden på vår sida.
Avesta är en golfbana av skogs/parkkaraktär, många hål går i trädkorridorrer, hamnar man i trädkorridoren är det lätt spela ut sig, ibland måsta man spela rakt ut eller ibland bakåt. 
Några hål ligger öppet nära varandra, alldeles för nära tyckte vi tre. Det kunde lätt sluta med någon olycka, så nära ligger hålen, då hjälper det inte att man ropar "FORE" högt och tydligt.
Greenerna är små, kraftigt ondulerade och långsamma.
Ett par av hålen är mycket tveksamma tyckte vi, man får spela på skrå och blinda utslag, dessutom håller man bygga om ett par 3 till ett par 4 hål, det arbetet hade man börjat med redan förra året då jag var där.
Det är ingen bana vi kommer att vallfärda till i framtiden.

Hur gick spelet då undrar ni.
Jag började mina första nio hål ganska dåligt, bla treputtade jag 3-4 gånger, in på första rundan spelade jag riktigt bra och gick på mitt handicap, tyvärr inte över hela rundan.
Andra rundan började jag lika bra som jag slutade första rundan, tom bättre än handicap, in rasade spelet ihop totalt och resultatet blev sämre än första runda, två handicaphöjningar som följd.
Olle eller stabile Olle kanske vi ska kalla honom, spelade båda rundorna stabilt och klarade sig bäst av oss tre som besökte Avesta denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0