Älvkarleby GK 19/8

Efter att valt bort Högbo pga det kratfiga regnandet och efter ett telefonsamtal dit, bokade jag av igår och bokade in Älvkarleby istället, dock blev vi 2 st istället för 4, dom andra 2 valde att spela på Avan, hemmabanan.
När jag kom ut dit så blåste det kraftigt, blåsten avtog senare på em och det blev varmare.

Hål 2 vid ankomsten till Älvkarleby:
Green hål 2 Älvkarleby.

Tyvärr så hjälpte det inte att blåsten avtog utan spelet var inget vidare och en höjning av hcp blev resultatet, nu var även min spelkompis, Jonnys spel dåligt också, 1 TRISS lott till mig.

Allt var ju inte dåligt utan jag gjorde en fin birdie på hål 11; 
"Drive uppföljd av en bra J7 in mot green, stannade pin high och birdieputten på ~7 dm sänktes enkelt"  Dessutom sänkte jag mitt eclectic på banan från +10 till +4.

Fick rapport från Avan hål 17 där mina jobbar kompisar spelade om hur banan såg ut, se själv och begrunda:
Farway hål 17 Avan

Medans vi hade den här vyn på Älvkarleby hål 12:  
Utsikt mot fairway på hål 2 Älvkarleby.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0