Johannesberg G&CC och Roslagens GK

   I måndags besökte vi (jag, Jonas och Olle) Johannesberg G&CC för att spela 2 rundor, tyvärr hade vi inte vädergudarna med oss första rundan då det regnade och var blött, så efter lunch hade jag bytt skor.
   Vi gjorde flera birdies tillsammans på en helt ny bana för oss, det tycker jag var bra gjort. Dagen fortsatte med ett besök på deras spa-avdelning som innehöll både pool och bastu. Kvällen avslutades med en tre-rätters middag och tillhörande dryck. Golf-hotellet var platsen för vår övernattning, bestående av flerbäddsrum med enklare inredning, nu hade vi ett varsit rum.
 
   Efter tisdagens frukost begav vi oss till Roslagens GK, även här skulle vi spela 2 rundor. En bana som skiljer sig från Johannesberg, många smala och trånga hål, på tre blinda hål hade man semaforer uppsatta, för att visa om spelare inte kommit ur skotthåll eller var kvar på banan. Dessutom var stora höjdskillnader på banan, högt placerade teen.
 
   Här tillber Olle och jag golfbollstrollet för att få lycka med att inte slå bort några bollar.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0