Ålands GK

   Jag och Stefan var som sagt över till Ålands GK och spelade på deras banor, Kungsbanan och Slottsbanan. Vi började på Kungsbanan i tisdags och sedan spelade vi Slottsbanan i onsdags, då hann vi med 27 hål, vi spelade sista nio en gång till.
   Inledningsvis på Kungsbanan så trodde man (jag) att man hade något stort på gång, jag gjorde birdie på första hålet, nu gick det skapligt ändå, trots att Stefan kontrade med en birdie på hål 3 och dessutom gjorde ytterligare en birdie lite senare. Några knepiga hål var det eller rättare sagt man måste tänka innan man slog ut, dvs det gick inte att bomba på med drivern på varje utslag.
   Slottsbanan var lite mer öppen, och några hål låg fint nere vid vattnet, där gick jag första rundan på mitt hcp, dessvärre mycket sämre på dom nio hål vi utteligare spelade.
   Båda banorna hade fina greener, Kungsbanan var något blöt på fairway och båda banorna hade lite glent med gräs på fairway också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0