Sommarcupen omgång 2

   Igår spelade jag omgång 2av sommarcupen, min motståndare den här gången var Mats H, som jag mött 2 gånger tidigare. Jag hade 3 slag tillgodo, vi delade första hålet innan jag förlorade två hål i rad, sedan vann vi växelvis några hål och efter hål nio låg jag under med ett.
   Jag förbättrade mitt spel och vann två hål på rad och ledde nu med 1. Hål 12-13-14 delade vi, innan jag förlorade och vi var lika efter hål 15. Nu närmade vi oss slutet och varje hål var viktigt, förlust på hål 16 gjorde att nu var goda råd dyra, jag vann hål 17 efter miss av Mats och vi var lika inför sista hålet. Nu skulle det avgöras, tyvärr missade jag mitt utslag och även det andra vilket gjorde att jag inte kunde nå greenen på tre, vilket Mats gjorde och dessutom avslutade han med en birdie och var således värd segern.
   Samtidigt spelade Jonas sin andra match i sommarcupen också, där förlorade han på hål 16 efter att varit under stort hela matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0