Gamla banan

   Det blev gamla banan i går istället för utflykt till Hofors, det såg ut som regnet skulle komma vid lunch, då bestämde vi oss för att spela på hemma banan istället, i tisdag såg torsdagens utsikter helt ok ut och vi kanske skulle åka till Hofors då istället. Nu hade meterologerna fel igen !
   Det var uppehåll och bra väder på hemmaplan i går, så en utlykt hade nog funkat. Nu i dag torsdag när vädret skulle vara bra regnar det hela tiden så golfen får vara i dag.

   Spelmässigt i går gick det inget vidare dom första nio hålen, jag funderade på vad som kunde vara fel, hade jag fel boll? spelade jag med fel färg på peggen?, hade jag fel skor, strumpor eller något annat på mig som gjorde att spelet var dåligt??? (jag hade inte druckit kaffe på morgonen utan gjorde det vid fikat).
   Nåväl, jag bytte boll, tog ny peg, och hade just druckit kaffe. Nu kom spelet igång lite grand, räknade in en "Estländare" på hål 12 (Tall-in), hittade bollen på hål 14 i skogen, fick fram den och gjorde par ! Även om utslagen fortfarande inte var dom bästa så fick jag till det ändå och dom sista nio var mycket mycket bättre än första.

   Nu väntar tävling i Högbo på fredag och i Älvkarleby på söndag, partävlingar tillsammans med Jonas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0