StadiumGolf....

   ...MatchPlay är över för Jonny och mig den här säsongen.

   Med en bultande tumme (vänster) steg jag upp på rangen och började slå lite som uppvärmning inför rundan på Hofors Gk. Jag kände direkt att det inte kändes bra, jag hade svårt att hålla i klubban tillräckligt hårt, (man skall ju inte hålla i så hårt). Jag ändrade lite på greppet och försökte hitta ett läge där det kändes bättre, hittade ett läge som kanske skulle hålla. Under rundan så blandade jag bra slag med riktigt usla för att jag inte riktigt kunde hålla i rätt. Ändå stretade jag emot i min match och var som mest efter med 2 tills vi kom till hål 15, där tappade jag till -3 och måste vinna dom tre sista för att dela min match. Jonny hade då antingen legat under med 1 eller haft ledning med 1, det var väldigt jämt i hans match. Jonny var +-0 inför sista hålet och jag hade vunnit två hål och var "bara" 1 efter, om antingen Jonny vinner sin match eller jag vinner min match samtidigt som Jonny då delar så har vi en förlängning att se fram mot. (Även vinst för oss om vi båda vinner). Vi försökte ialla fall få bra utslag, men dessvärre slutade det med förlust för oss båda.

   Tummen då, jo eftersom jag agerar snickare på fritiden med att inreda vår nya stuga så vid ett tillfälle hamnade det en hammare med väldig kraft just på min vänstra tumme och den skiftade sedan färg till mörkröd/lila, nu ser den bättre ut men ont gör den fortfarande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0