En händelserik utflykt till Sala GK

   Det visade sig att dagens utflykt tillsammans med Jonny och Christina till Sala GK blev oerhörd händelserik. Jonny och Christina har fria rundor på Sala, en deal som Älvkarleby har gjort med ett antal klubbar runt om i landet (på hyggligt nära håll), själv utnyttjade jag rabatten jag har med Golfhäftet.

   Här är Jonny och Christina ute på banan:


   Till skillnad mot igår så böjade mitt spel helt annorlunda, par - par - par - par - birdie - par - par. Och med den inledningen, 1 under banans par efter sju spelade hål gick jag dom första nio på 39 slag (par 37) och hela 23 poäng. På sista nio fick jag 42 slag (18 poäng) och totalt 81 slag, nytt rekord för mig speciellt då banan har par 73, tillsammans blev det 41 poäng och ett rejält ras i hcp. 

   Jajamensan Christina, det säger Jonny efter detta fina utslag från henne:

   Hur gick det då för Jonny och Christina då? jo knappa 30 poäng vardera om man uttrycker det snällt.

   Vi tog lunch och spelade en runda till, nu var det Jonnys tur att spela bättre än sitt hcp. 37 poäng fick han ihop och mitt spel var nu mer likt det igår.

   Här är Jonnys sving också (i lite motljus), han tittar länge (långt ?) efter bollen:


   På dessa två rundor gjorde jag tre birdies, där den enklaste var en tapin på 2 dm (hål 12) och den mest anmärkningsvärda birdien var på hål 5 där utslaget med drivern knappt kom ut på banan men med två riktigt fina slag lyckades jag sätta birdieputten på 1.5 m. Lägg där till en birdie på hål 2 också.

   En klubba fattigare blev jag också då jag lyckades slå sönder klubbhuvudet på min 60 gr wedge.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0