Älvkarleby 30/4

   På kungens födelsedag och även min mammas så spelade jag golf på Älvkarleby GK tillsammans med Jonny och Jonas, samt en fjärde spelare.
   Jag började mycket bättre än vad jag gjorde i tisdags trots att mina skavsår som jag ådrog mig i måndags var värre nu. Men det är bara att bita ihop. Efter fyra hål 2 över par, sedan lite strul i några hål för att göra par på hål 9. Sen kom mitt nemesishål, streck i "vanlig" ordning, dåligt spel i ytterligare några hål tills jag satt ett bunkerslag för par på hål 15, spelade sedan bra in.
   Jonas som började dåligt och lika som mig efter nio hål med 15 poäng, spelade ypperlig golf ett tag och nu är en sänkning på gång, men icke sa nicke. Streck på 17:e men han gjorde en fin birdie på hål 18, hans andra för dagen och han fick fina 35 poäng.
   Jonny med nya klubbor för dagen ledde över oss med 16 poäng efter nio hål, men sedan syntes hans spel inte till efter det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0