Älvkarleby 27/4

   Det blev premiär på Älvkarleby GK tisdagen den 27/4, några dagar senare än vad klubben beräknat, med greenfeebricka nr 10 (det var några kända namn före) så spelade jag, Jonas, Jonny och Patrick. För min del började det inget bra, bättre för Patrick som skickade i birdieputten från en halvmeter på hål 1. Spelet för mig gick bättre sedan under dom första nio hålen. Jag lyckades jag skrapa ihop 19 poäng, det var jag bäst på. Men sista nio blev inte lika bra, streckade sista hålet och 11 poäng in, totalt 30 för mig. Bäst lyckades Jonas som totalt fick 33 poäng, räddat med en birdie på hål 18.

   Älvkarleby har en ny hålindex för i år och man kommer att öppna hål 5´s nya tee, samt ett nytt upphöjt tee för hål 9. Det blir bättre för då ser man greenerna lättare från dessa två korthål.
   Här är hål 9´s nya tee, utan gräs för tillfälligt men det kommer enligt Jonny färdigt bara att rulla ut.

   Lite actionbilder också, här Jonas, observera snön som ligger bakom honom:

   Patrick:

   och Jonny:

   Själv fastnade jag inte på någon bild ; )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0