Avan, 8/5

   I dag var vi fyra stycken som spelade Avan och vi spelade 20 - 20 - 20, lättförtjänta slantar trodde Patrick som kom med förslaget.

   Vi välkomnade en ny arbetskompis till oss alla tre, det var Stefan, här i bild efter ett slag, där han kollar var bollen hamnar:

   Välkommen in i spelet, Stefan.

   Hur gick det då?
   Jo, jag tog täten direkt med två raka par. Dom tre andra kämpade på men efter ett tappat slag på hål tre gjorde vi alla par på hål fyra, vilket gjorde 2 poäng åt alla utom Stefan som fick 4, nybörjare där.

   Här puttar Jonas för övrigt på hål 4:


   Vi spelade sedan lika på hål 5, för att jag sedan gjorde ett ryck med två par, Jonas tappade mer och Patrick tappade något slag till, Stefan gjorde bra på varannat hål ungefär. Efter att jag gjort två bogeys hamnade jag på fin-fina 22 poäng ut, vilket ingen annan kunde matcha, Patrick och Stefan hade 19 poäng.

   Starten på dom sista nio blev som dom första, jag tog täten direkt med fyra raka par. Jonas försökte hänga på.

   Stefans utslag syns här på hål 11:


   Jag efter mitt andra slag på samma hål:


   Patrick här på hål 13 korthålet över vatten:


   Nu hade jag väl segern som i en liten ask?
   Njae, det STORA raset kom och Jonas kom närmare och närmare och jag föll mer och mer, nu hade Jonas tagit över inrundan och frågan var skulle han vinna även totalt. Nu var det dom tre sista hålen som skulle fälla avgörandet, Jonas tappade, men då kom Patrick och tog över kommandot, Jag stretade emot och kunde göra en bogey på sista hålet för att vinna totalt, in vann Patrick mot Jonas på bättre hcp som hade tappat på slutet.
   Både Jonas och Patrick hade 17 poäng in, jag 16, Stefan tyvärr inte så många. Totalt för mig 38 och ett nytt handicap, nu 14,1, Patrick gick runt på 36 poäng mycket bra även det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0