Gamla Banan, 14/5

   Spelade idag Gamla Banan med Jonas, Patrick och Urban, den sistnämde den ende som byter grepp på sin bållhåv inför varje säsong.
   Här Urban in action

   Här syns dom nyplanterade björkarna på hål 2, det är minst ett dussin stycken, allt för att göra hålet till ett skarpare dogleghål:


   Nu spelade vi som vanligt 20 - 20 - 20.
   Jag började bra med ett par, sänkte en långputt, men sedan var det roliga slut, Patrick tog sedan kommandot över dom första nio, vilket han vann.
   Dags för sista nio, där tog jag kommandot och höll ledningen till hål 17 där jag slog i vattenhindret och missade sedan inspelet, Patrick tog över, nu på sista hålet skulle det avgöras.  Vi båda träffade greenen på tre slag, jag med en uppförsputt, Patrick en något längre putt. Patrick två puttade för par, jag slog min birdieputt alldeles för kort vilket jag förövrigt gjort hela rundan. Båda två gjorde par och Patrick vann på bättre hcp, vilket gjorde att han vann även totalt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0