"Första slaget"

   Det är inte mitt första slag utan den första tävlingen i Älvkarleby som kallas för "Första slaget".
   En Scramble tävling där Jonny och jag ställde upp. Det gick bra för oss, 69 slag brutto, banans par 70, och efter avdrag för hcp så gick vi in på 61,7 slag. Vi gjorde tre birdies och två bogeys för att göra resten par. Jag gjorde birdie på mitt eget utslag på hål 17, en mycket bra drive, brukar misslyckas på det utslaget i vanliga fall. Jag följde upp med en mycket bra spoon, för att chippa in mot greenen med 56gr wedgen, en 4 m putt för birdie, ok jag fick hjälp med linjen då Jonny puttade före.

   Vi tog ledningen, men då hade precis den sista bollen gått ut. Det blev till att åka hem och byta om för att sedan åka tillbaks till prisutdelningen. Hemifrån kunde vi följa om vår placering förändrades och tyvärr så halkade vi ner till 3:e plats för att sedan se vinnarna komma i den sista bollen som spelades, men en bra 4:e plats blev ialla fall. Pris i form av varsin putter från Tommy Armour.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0