Första omgången....

   ...av StadiumGolfMatchplay avklarad, vinst för Olle och mig, vi båda vann våra matcher, vilket innebar att vi fick revansch på "Doctor No". Vi förlorade mot dom i första omgången förra året.
   Vi spelade på "Gamla Banan" i ett gråkallt väder, regnet hade slutat men jag var fullt påklädd för ett eventuellt regnoväder.
   Min match hade jag ett bra grepp om, efter första hålet var vi lika, sedan vann jag 4 raka hål, sedan vann vi vartannat hål ungefär och efter nio hål ledde jag med 3. Sedan förlorade jag två raka och det var spänning i matchen igen. På hål 12 vann jag för at förlora på hål 13, men jag jag var fortfarande 1 upp. Nu lossnade det och jag vann tre raka och därmed matchen på hål 16, 3/2.
   För Olle var det jämnare, han låg under i början för att ta ledningen och sedan tappa något hål, fortfarande jämnt men även Olle spelade bättre mot slutet och Olle var "Dormie" efter hål 16, 2 upp med 2 hål kvar vilket innebar att dom inte kunde vinna matchen då Olle som sämst skulle dela sin match (0,5 poäng och jag hade 1 poäng, vi spelar om 2 möjliga), då tackade våra motståndare för matchen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0