Bästa hittills, eller ?

   Spelade idag med Jonny och Jonas (Jonas från hål 3, kom sent), Jonny och jag spelade 20 - 20 - 20, slaggolf.

   Nu spelade jag min BÄSTA runda någonsin ...................................................... ............................................................. eller gjorde jag ? Jonny som är "regelguru" och sköter om regelkurser, sa att det inte var en hcp-grundande rond när det är lägesförbättring och dessutom om man skänker varandra puttar så det inte en hcp-grundande rond, ok det visste jag. Nu till spelet.

   Jag började MYCKET bra och tog ledningen direkt, detta efter fyra raka par, Jonny två slag efter, sedan lika på det femte hålet efter en varsinn bogey. På kort hålet (Avan) nr 6 så var teekulorna flyttade till förra teet, dvs nuvarande vit tee vilket mäter 190 m, nu var gula teemarkeringarna framför dessa. Där gjorde jag en bogey och Jonny en dubbel, jag hade nu en stor ledningen men som ni vet kan allt hända i golf. Det gjorde det också på hål 7, jag slog min boll ut i MUA´n (inte riktigt säker) och vi hittade den inte, varvid jag var tvungen att spela på den provisoriska, Jonny tog igen tre slag på det hålet pga detta. Lika slagmässigt inför hål 8, men då har jag två slag tillgodo på Jonny. Jag gjorde par och Jonny en bogey, tre slags ledning inför nian, det borde väl räcka. Tre greenträffar (Jonas var ju också med) men jag treputtade. Jag vann ändå utrundan med två slag (vi hade lika många slag 42).

   Inrundan började nästan lika bra som utrundan, en bogey följt av tre par. Jag hade tagit ledningen med fyra slag. Vi spelade lika hål 14 och 15, på 16 och 17 gjorde vi varsitt par och bogey, dock ej på samma hål. Jonny hade för länge sedan sett slaget förlorat och Jonas var mest glad att han kom försent, (inte med på bettet). Jonny avslutade med par och jag en bogey. Jag slog Jonny med fyra slag in och även totalt.
   Det var min bästa runda, jag gick på totalt 82 slag, ok med några skänkta (kort)puttar och lägesförbättring.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0