Efter 11 dagars uppehåll

   Spelade åter en runda på idag den 27/7 efter 11 dagar utan att spela golf, har tränat någon gång, men inte spelat. Det beror naturligtsvis på det myckna regnande och att jag jobbat mycket dessutom har vi snickrat och renoverat i stugan. 
  
   Vi spelade på Avan, och vi var jag, Jonas, Urban och Ercan, första gången i år jag spelade med Ercan. 
   Mitt spel var mycket bra tyckte jag, träffade dom tre första fairways, men lyckades sedan inte förvalta det bra. Missade nästa fairway men gjorde par. Träffade sedan nästa fairway och greenen på hålet efter och åter en fairwayträff på hål 7. Sedan missades dom följande fairways ända till hål 12 vilken jag träffade men sedan slog bort bollen, den var spårlöst borta. Sedan på dom kommade korthålen 13 och 15 träffade jag greenerna men ingen mer fairwayträff förutom hål 17.
   Jag träffade således tre av fyra korthål vilket jag är mycket nöjd med. Det resulterade i tre par och en bogey. Totalt blev det "bara" 33 poäng, borde varit mer då mina utslag var raka och bra även på dom hål där jag missade fairways.

   Urban var med oss och frågan var då hur mycket boll skulle han leta? Han sa att han har fått ont i handleden efter allt bolletande och det kan jag förstå. Så han sa att han har slutat ! Möjligsvis tittar han efter kanten när han går framåt sa han, jovisst tyckte jag. På hål 4 fick han ett "återfall" sa han och bolletandet tog fart igen, ut i skogen bakom greenen och vips kom Urban fram med fyllda fickor. Naturligtsvis så letade han boll som vanligt. Bollhåven trodde jag att han hade förlagt men den tog han fram på hål 17 när han såg något potensiellt fynd i vattnet. När väl rundan var slut så hade väl Urban utökat sitt bollinnehav med 1 till 1 1/2 dussin bollar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0