Utrustningssammanfattning

   Tidigare har jag berättat vad jag har för golfklubbor när jag spelar, en Taylor Made Driver, En Ping G5 spoon och hybrid, Ben Hogan hybrider. Järnklubbor Big Bertha 2004 från Callaway. Wedgar från Reid Lockhart även en Lobbwedge från Eidolon och en Yesputter. Det innebär att jag har fler än 14 klubbor, vilket gör att jag har ändrat lite på min klubbuppsättning under året, det kommer jag säkert att göra under kommande år också. Alla dessa klubbor kan man ju inte bara bära i famnen utan dom måste på något ordnat vis hanteras. Jag gör det genom att ha dom i en fin vagnsbag, som jag fick som tredje pris i "Volkswagen Masters 2007". Sedan har jag bagen på en trehjulig vagn från Sun Mountain.

Bag och Sun Mountainvagn

   Till allt golfande behövs skor också, jag har fyra par som jag använder flitigt, plus ett par som jag ärvt från min son. Dessvärre är det just nu bara ett par jag kan använda, två par kan jag bara använda när det är torrt, där det ena paret har spruckna sämmar men är oerhört sköna, det är mina första riktiga skor, rejält använda, det andra passar bra på sommaren.
   På det tredje paret har tyvärr en spike gått sönder som jag ännu inte orkat gjort någonting åt. Kvarstår bara det fjärde paret som jag använder om jag nu spelar.

   Golfhandskar har jag lite olika sorter av, jag använder ibland Footjoys SciFlex handskar, just nu har jag använt mig av en handske jag köpt på Lidl eller så är det en handske som heter "Fit-39".

   Bollar jag använder mest av är NXT-Tour eller bollar med liknande hårdhet och känsla. Om jag hittar en Pro V1 eller liknande så sparar jag den till en tävling eller så. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0