"Pappersbruksmästerskapet"

   Vi spelade idag "Pappersbruksmästerskapet" som tidigare hade varit "Packarmästerskapet", men pga personal som bytt avdelning, så fick även tävlingen ett nytt namn. 8 stycken deltagare blev det som gjorde upp på Älvkarleby GK, där spelformen var slaggolf. Patrick stod som värd för tävlingen. På samtliga korthål var det sidotävling "Närmast hål" och på hål 1, 11 och 17 "Längsta drive".

   Jag spelade med Kaarlo och Stefan samt Mattias, Stefan och Mattias är nyligen införlivade i golfens härliga värld.

   Hur gick det då ?

  Jag började helt ok, på dom tre första hålen gjorde jag bogey/par/dubbelbogey efter en missade kortputt på hål 3. Följde upp det med bogey/par/par, nu låg man 2 bättre än hcp. Dom tre sista hålen på utrundan gjorde jag par/par/5 över par !!! Det var ett slag sämre än hcp (poängmässigt var det två bättre).

   Även Kaarlo som spelat bra gjorde en åtta i på hål 9, vilken han följde upp med tio i på hål 10, där tog hans roliga dag slut.
   Jag gjorde en bogey på hål tio dåligt puttande, dock är det det bästa jag lyckats med på hål 10 i år på Älvkarleby. Gjorde sedan par/bogey, låg då på hcp efter 12 hål. Följde upp med en dubbelbogey/par/bogey, ligger då fortfarande på hcp.
   På sista tre hålen blev det par/dubbelbogey/dubbelbogey, efter ett räddat par på 16, ett skogsbesök på 17 och en treputt på hål 18.
   Slutresultatet blev 71 slag netto och 38 poäng, ner till 14,8 i hcp.

   71 slag räckte till seger och vinnare av en rescueklubba och ett fiskeset, fungerar inte golfen kan jag alltid börja fiska ; )
   På fiske grejorna stod det en bra slogan "Bättre ett spö i handen, än en golfklubba i sanden"
   
   Inga av sidopriserna föll i min ägo.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0