Älvkarleby GK, 7/10

   Spelade Älvkarleby GK idag, skulle vara någon form av inspel inför "Pappersbruksmästerskapet". Det blev Jonny och jag som spelade och som "vanligt" bettade vi lite grann. Starten blev lite senare än vad vi tänkt oss, frosten låg fortfarande kvar så vi var tvungna att vänta en stund.

   Första hålet strulade jag till det fast jag låg alldeles vid greenkant och i höjd med flaggan, en alldeles för lång chipp och sedan treputt, men jag redde upp det på andra hålet med ett par trots andra slaget i vattnet, enputtade från ett läge strax utanför greenen. Vi var lika efter två hål, lika efter tre också där båda gjorde en bogey, trots att jag tyckte att mitt utslag var perfekt, men för långt och den rann precis av greenen.
   På hål 4 räddade jag par igen, Jonny bogey, nu ledde jag. Hål 5 bogey för båda. På hål 6 strulade jag till det igen, skulle putta för en bogey, missade den och nästa, det blev en trippelbogey och nu hade Jonny återtagit ledningen. Vi hade lika på hål 7, på hål 8 klarade jag damtee nätt och jämt, fick slå fram mig och tredje slog jag i diket. Jonny drygade ut ledningen. På hål 9 gjorde jag par och Jonny bogey vilket innebar att vi var lika, Jonny vann på bättre hcp.

   Hål 10 började inte bra för mig med ett dåligt utslag, Jonny tog kommandot direkt och jag var två efter. Vi följdes åt några hål, jag tog något slag för att sedan tapp det igen. Jag låg två slag efter hål 14, vilket jag har tillgodo på Jonny.
   På korthålet, 15, slog jag ett bra slag men lite kort, Jonny på green. Jag puttade bra, men missade parputten och även nästa, treputtade för en dubbelbogey, jag kände igen det här från hål 6. Jag tog igen det tappade slaget på hål 17.
   Avslutande hål 18 måste jag göra ett bättre än Jonny för att vinna, jag slog ett dåligt utslag, gjorde en fin pitch in på greenen, nu måste parputten i, tänkte jag, för att ha någon chans. Jonny hade också slagit in sig på två, men var närmare hål än mig. Jag slog putten bra men den var lite för hård och studsade ut, en bogey. Nu hade Jonny allt i sina händer, två puttar för vinst, vilket det också blev.

  Jonny vann in, vi hade lika många slag, precis som ut ,men Jonny vann på lägre hcp. Alltså rubbet till Jonny (vi hade lika många slag netto båda två)

   Under rundan slog jag bort två bollar och hittade sju, va bra, yippie, måste ha gått i vinst alltså, nja, bollarna jag hittade var, "stenkulor" som hamnar i bollburken. Det var en som åker ner i bagen, en Callaway Big Bertha Red.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0