+ 5 grader

   Någonstans mellan +3 och + 6 grader var det när två tappra golfare var rejält klädda och sugna på att spela lite golf, det ska dock påpekas att en av oss hade hellre sluppit. Nåväl, det var Patrick och jag som spelade, Jonas som brukar spela med oss hade jobbat natt, så han kunde inte, Jonny som jag också spelar med ibland är utomlands med sin flickvän och spelar golf, jag är inte ett dugg avundsjuk ; ) Lasse en jobbarkompis som tagit upp golfandet igen skulle vara med, men det blev som sagt var bara Patrick och jag.

  Vi hade bestämt oss för att börja spela runt tiosnåret, nu var "liktåget" ute och spelade tävling, dock utanför ordinarie spelschemat, det slutade för några veckor sedan. Vilket gjorde att Patrick och jag började på hål tio istället för på ettan, det hade nog tagit tid annars, vilket var tur, ingen framför oss och inte när vi skulle gå ut på ettan heller, högt speltempo, lite leta boll, gjorde att vi klarade av 18 hål på 2 timmar och 45 minuter.

   Spelmässigt gick det bra också, 73 slag netto (35 poäng), birdie på hål 5, en J5 och en 5 metersputt. Patrick gjorde två fina birdies. dock inte lika bra slag/poängmässigt.

   Vi får se om veckan kan erbjuda hyggligt väder, då blir det kanske någon runda till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0